Recenzie #35: "Robert Langdon 2: Codul lui da Vinci" de Dan Brown

Editura: Rao
Anul apariţiei: 2011
Număr de pagini: 512
Format: 10,5 x 20,5 cm
Copertă: paperback
TItlul original: Robert Langdon 2: The da Vinci Code

Codul lui da Vinci , al doilea roman care îl are ca protagonist pe Robert Langdon, specialist în simbolistică de la Harvard, este o adevărată operă literară a genului poliţist. Aflat la Paris cu ocazia unei conferinţe, un nou mister îi revine pentru a fi elucidat, un mister în care ştiinţa şi religia se confruntă din nou - o confruntare nesfârşită.
    Codul lui da VInci, chiar dacă este mai bun, este constituit după acelaşi tipar ca şi Îngeri şi demoni. Pentru început, este prezentă confruntarea dintre ştiinţă şi biserică, reprezentate în acest volum de Prioria din Sion şi respectiv, Opus Dei. Este prezent şi ofiţerul unei organizaţii poliţiste (DCPJ), Bezu Fache, supranumit "Taurul", însă ofiţerul nu moare în acest volum. Să nu mai pomenim de personajul feminin care îl ajută pe Robert, îndrăgostindu-se reciproc. Dar totuşi: cum rămâne cu Vittoria? Şi modul în care începe misterul este asemănător: o rudă a personajului principal feminin (aici Jaques Sauniere, bunicul Sophiei) este asasinată în războiul dintre biserică şi ştiinţă. Nici antagonistul nu se lasă mai prejos, şi are caracteristica de bază a antagonistului din Îngeri şi demoni: apare destul de târziu în carte, ca un personaj pozitiv, considerat ajutor de nădejde de protagonişti, iar momentul în care ne este dezvăluită adevărata lui identitate ne lasă într-adevăr surprinşi.
    Dan Brown nu încetează să ne uimească nici în acest volum cu "riddle"-urile pe care le compune pentru misterul care trebuie elucidat de Robert. La început, nu ştiam de ce cartea se numeşte Codul lui da Vinci. De ce da Vinci? Abia apoi am realizat: omul vitruvian, Mona Lisa, Cina cea de taină, Criptexul (proiectat de da Vinci) sunt doar paşi în găsirea Sangrealului, a Sfântului Graal, călătorie fictivă care în lumea reală a stârnit o grămadă de controverse.